פסיכולוגיה
של התמודדות

מיתוג נקודות מכירה

ענת צוות האתר
ענת צוות האתר

ענת, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

מאחורי כל בית עסק קיימים אנשים שמודעים לחשיבות הקשר עם הלקוחות. מיתוג טוב של נקודות המכירה, תוך זיהוי העדפות הצרכן, יתרום לקשר הזה ויעשיר אותו. יש ליצור את האווירה המתאימה להעברת המסרים בצורה איכותית.

המחלקה העיקרית בכל ארגון שמכבד את עצמו היא מחלקה שעוסקת בשיווק וסחר. את המחלקה הזאת צריך לנהל אדם שמבין את המותג אותו הוא מבקש למכור ויודע לשלב אותו בכל ערוצי המכירה בארגון.

מנהל המיתוג חייב להבין את המסרים העיקריים של המותג ולשמור עליהם ללא פשרות. יותר מכל אדם אחר בארגון, עליו להבין את הפסיכולוגיה ההתנהגותית של הצרכן ולכוון את המסר השיווקי שלו בהתאם.

למשל ראו את נקודות המכירה של כנס קומיקון בסאן דייגו ותבינו איך המסר השיווקי מתפקד כלפי קהל שבוי.

הבנת הצרכן חייבת לכלול את האלמנטים הבאים: מצב פיזי ונפשי כשהוא 'מסתובב' בנקודות המכירה. ההעדפות שלו, מצבו הכלכלי, ואפילו את המותג אותו הוא חווה בדמיונו.

מה שנחשב בתחום האחריות של מנהל המיתוג יהיה טיפול בכל המרכיבים שתומכים במוצר בנקודות המכירה. עליו להקפיד על העיצוב, המתקנים, השילוט, הריהוט, כמו גם על בניה וניהול של מבצעים, קידום מכירות, חזות הדיילים, נקודות הדגמה וכל אלמנט אחר שנועד להשפיע על הצרכן. למעשה, על כל המרכיבים האלה להיות קשורים למותג ולתמוך במכירתו. כך מתקבל שילוב אופטימאלי בין השיווק והמכירות.

מחלקת השיווק והסחר מהווה, אם כן, את ה'דרייב' העיקרי שישפיע על גראף נתחי השוק והמכירות. מנהל מיתוג שעובד נכון, יודע להעפיל מעל יעדי המכירות הבסיסיים, ולפתח את יעילות נקודות המכירה. בקצה כל אלה – מתקבלת נקודת ההגעה המדויקת אל הצרכן.

בראש המחלקה הזאת יעמוד, כאמור, מנהל המיתוג, ויחד איתו יבנו את נקודות המכירה מעצב מקצועי, איש ביצוע מתחום ההנדסה, ונציגי המכירות שמהווים חלק לא פחות חשוב מבניית נקודות המכירה. למעצב תהיה האמירה העיקרית, כאשר יש לקחת בחשבון את המרכיבים הנוספים כגון גודל התקציב, מיקום ומשך זמן העבודה.

מעל לכל, גם הגדרת תחומי אחריותו של המעצב היא חיונית ביותר. עיצוב נקודות מכירה הוא תחום שמשתנה באופי שלו. מצד אחד, הוא יכול להיות מושפע רק מהייעוץ של המעצב, ומצד שני הוא יכול לכלול בנוסף לעיצוב, גם את דרך הביצוע המלאה של נקודות המכירה. כמובן ששילוב של כל אלה נותן את העיצוב האופטימאלי לנקודות המכירה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך

תפריט נגישות