פסיכולוגיה
של התמודדות

למידה עם מחשבים בתיכון – טוב או רע?

ענת צוות האתר
ענת צוות האתר

ענת, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

טכנולוגיה הפכה למרכיב יסוד בתחומים יומיומיים רבים של מבוגרים וצעירים. אין כמעט אדם שלא שולח מיילים, גולש ברשתות החברתיות, עושה קניות ברשת האינטרנט וכדומה. הפעם בחרנו לספר לכם על הדור הצעיר ועל איך שימוש במחשבים יכול לעזור לעתיד טוב יותר. למעשה, בגבולות כיתות התיכון וסביבת הלמידה, מחשבים יכולים להועיל וגם להיות בעייתיים עבור התלמידים ומנהלי בתי ספר ומורים נדרשים למצוא את האיזון שיאפשר לתלמידים ללמוד בקלות אבל לא להסתמך על אמצעים טכנולוגיים בלבד.

למידה עם מחשבים בתיכון מרגשת תלמידים

כשזה מגיע למיצוי מקסימלי של פוטנציאל הלמידה, צרכנות נבונה משפיעה באופן משמעותי על השגי הלמידה של תלמידים, ומאמר זה דן ביתרונות ובחסרונות של למידה עם מחשבים בתיכון, כמו גם בפתרונות לאתגרים פוטנציאליים.

אין זה נדיר היום שילדים רבים בגילאי תיכון נרגשים ללמוד עם מחשבים. הם נוטים להשתמש הרבה במחשבים ניידים, בטאבלטים ומכשירים דומים אחרים לכיף ולהתרגשות.

כתוצאה מכך, הטכנולוגיה בכיתה לא רק מסייעת לרתום את תשומת הלב וההתרגשות מהלמידה, אלא גם ממריצה חוויות חינוך קלאסיות.

שימוש בטכנולוגיה עלול להסיח את דעת התלמידים

מחשבים מספקים לתלמידי תיכון גישה לתוכן או למידע בלתי הולם, אם לא ננקטים אמצעי האבטחה המתאימים.

חוסמי אתרים, מסנני אינטרנט והשגחה צמודה מסייעים למנוע מילדים להיחשף לתכנים אלה, ושימוש נכון באינטרנט מקנה שיקול דעת והרגלים טובים כבר בגילאים צעירים.

הכנת התלמידים לעתיד

העולם של היום הופך להיות תלוי בטכנולוגיה, והבנה נאותה של מכשירים טכנולוגיים נפוצים והשימושים במחשבים, היא קריטית על מנת להכין תלמידי תיכון להצלחה בחינוך.

אף פעם אין זה מוקדם מדי עבור ילדים צעירים להתחיל לבנות מיומנויות וידע שהם יכולים להשתמש בהם במהלך הקריירה המקצועית שלהם. במובן זה, חשיפה לטכנולוגיה בחינוך המוקדם היא שיטה מצוינת להתחיל לבנות בסיס להצלחה.

הימנעות מקשרים חברתיים

יותר אנשים בחברה מנותקים ומבודדים בגלל הקישורים שהטכנולוגיה מספקת דרך רשתות חברתיות. ילדים צעירים שמקדישים זמן רב לעיסוק במכשירים, עשויים שלא לתקשר הרבה עם בני גילם, מה שעלול להשפיע על הצמיחה החברתית והרגשית של אותם ילדים.

בהפחתת הסיכון הזה, חשוב למתן את זמן החשיפה למחשבים על מנת לאפשר לילדים בתיכון אינטראקציה חברתית עם בני משפחה וחברים.

מחשבים מעודדים למידה ספונטנית

גישה למחשבים מסייעת לתלמידי תיכון לחקור נושאים שמעניינים אותם. מבחינת דורות מבוגרים יותר, המידע לא היה זמין כל כך ודרש גישה למשאבים קלאסיים. אבל היום, לילדים יש עולם של מידע נרחב זמין.

בשימוש הולם ומפוקח, הטכנולוגיה יכולה להשלים את הלמידה בכיתה או מחוצה לה על ידי מתן מוצא לילדים לחקור את הנושאים שבהם הם מתעניינים, כמו למשל שיעורי טבע שניתנים להשלמה על ידי סרטון יוטיוב, מצגת במוזיאון להיסטוריה של הטבע, או כל אמצעי וירטואלי אחר.

מחויבות הנהלות בתי ספר תיכוניים לחינוך הילדים

הנהלות בתי ספר תיכוניים נדרשים לנקוט בגישה מאוזנת לחינוך: מהנה אבל אינפורמטיבית; טכנולוגית, אגבל מעשית; מודרנית אבל קלאסית.

מחשב לילדים בבית – כן או לא?

במקביל לכל היתרונות שכבר ציינו, כולנו יודעים כי חשיפה ממושכת למסכים אינה בריאה ולכן אם אתם בוחרים שיהיה לילדים שלכם מחשב בבית או בחדר, החשיפה צריכה להיות מוגבלת באופן כזה או אחר. בנוסף, כדאי להקפיד לשלב תכנים מלמדים בנוסף למשחקים שהילדים אוהבים והגלישה ברשתות החברתיות. חשוב לפקח על הגלישה משום שיש המון עבריינים משוטטים ולעודד פתיחות תקשורתית עם הילדים שלכם שיוכלו לספר לכם אם משהו אינו תקין.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך