פסיכולוגיה
של התמודדות

קידום אתרים בגוגל – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

ענת צוות האתר
ענת צוות האתר

ענת, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם שאלות מגוונות הקשורות לתהליך של קידום אתרים בגוגל. כולם יודעים שנהוג לחלק את התחום הדי מטורף הזה שנקרא קידום באינטרנט לשני סוגים עיקריים: קידום אורגני SEO וקידום ממומן PPC. הפעם בחרנו לעסוק בסוג הראשון שנחשב למורכב יותר. כדי להבין לעומק מה צריך לעשות בכדי שאתר העסק שלי יופיע במקומות הראשונים של מנוע החיפוש גוגל, חשוב להבין מה זה בכלל.

 

מה זה קידום אתרים אורגני?

כבר שנים שאנחנו בחברת סקוטי חוקרים, בודקים וחיים את כל העולם הזה של שיווק באינטרנט באופן כללי וקידום אורגני באופן ספציפי. אנו מלווים עשרות עסקים בתהליכי מיתוג ובניית אסטרטגייה שיווקית. ההגדרה הטובה ביותר לקידום אורגני מבוססת על קשת רחבה של פעולות אותן מבצעים במטרה לשפר את המיקומים הרלוונטיים לאתר שלנו בתוצאות הטבעיות במנוע החיפוש גוגל. מדובר במגוון של תהליכים הכוללים בין השאר שדרוג אופטימיזציה, בנייה של קישורים, העלאת תוכן איכותי, חיזוק חווית המשתמש עבור הגולש באתר, פעילות ענפה ברשתות החברתיות ועוד.

 

על מה מבוסס מנוע החיפוש גוגל?

חשוב לזכור דבר מרכזי. כל מנועי החיפוש עם דגש על מנוע החיפוש גוגל בו רוב הגולשים בעולם עושים שימוש, מבוסס על תהליכי פיתוח אנושיים. כלומר, המנוע פועל על אלגוריתם שיודע איך לסרוק את כל האתרים שיש ברשת. האלגוריתם בוחר לאילו אתרים מגיע חשיפה על פי כל מיני קריטריונים שמזינים מראש במערכת. כלומר מקדמי אתרים יודעים אילו פעולות הם צריכים לבצע באתר לפי הרידג‘קטים שהאתר מקבל בזמן מסוים. למשל, אם גולש נכנס לאתר שלכם ותוך שלוש שניות יוצא ממנו, זה מעיד על משהו שלילי, זה מעיד על כך שהגולש לא מצא את המידע שהוא חיפוש באתר ואז דירוג האתר יכול להיפגע מזה. לעומת זאת, אם גולש נכנס לאתר, עובר בין עמודים ונמצא בו זמן לא מבוטל, הדבר ישפיע לחיוב על תוצאות הקידום של האתר. בעיקרון לגוגל יש מטרה אחת והיא שהגולשים יקבלו את המידע שהם מחפשים.

 

אילו פרמטרים ופעולות הכי ישפיעו על תוצאות האתר שלי?

מנתונים ואינספור תהליכים עולה כי יש כמה דברים מרכזיים שמשפיעים על מיקום האתר בתוצאות החיפוש.

  • תוכן איכותי- שגולש מחפש במנוע החיפוש גוגל ”רואה חשבון בתל אביב“ או כל ביטוי אחר, הוא מעוניין לקבל מידע ספציפי. האינטרס של גוגל הוא להציע לגולש את האתרים שיש בהם את המידע הכי אמין והכי רלוונטי בהתאם למה שהגולשים מחפשים. כדי שהתוכן שלנו יהיה רלוונטי, שווה לייצר תכנים משלימים הקשורים לאותו תחום.
  • חווית משתמש – גוגל רואה בחווית המשתמש השפעה אדירה על המיקומים של האתרים. חווית משתמש מורכבת מכל מיני קריטריונים כמו למשל זמן השהייה של הגולש באתר, איך האתר נראה מבחינה ויזואלית, מה יחסי ההמרה בו ועוד. ככל שחווית הגלישה באתר שלכם תהיה חיובית וטובה יותר, ככה הסיכוי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש הטבעיות הראשונות, עולה. חשוב שלא להעמיס על האתר מידע, סרטונים, אפקטים וגרפיקה כי זה בעצם פוגע במהירות של האתר וגוגל מעדיף אתרים מהירים על פני אתרים איטיים.
  • קישורים- ברגע שהאתר שלנו מקבל המלצות דרך אתרים אחרים, בין אם זה על השירותים שהעסק שלנו מספק ובין אם על דברים אחרים, הדבר משפיע מאוד על תוצאות הקידום של האתר שלכם. קישורים עוזרים לגוגל להבין כי קיימים קשרים עסקיים וזה מייצר לאתר המון סמכותיות, כוח ורלוונטיות. הקישורים צריכים להיות כמה שיותר טבעיים.
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך

תפריט נגישות