פסיכולוגיה
של התמודדות

פינוק דיאטטי – כך תשמרו על הגזרה

ענת צוות האתר
ענת צוות האתר

ענת, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אפשר לחלק את האנשים שחיים בעולם לשלוש קבוצות בהקשר של אוכל מתוק. קבוצה ראשונה – אלה שלא יכולים בלי מתוק בכלל וחייבים לפחות מנה או מוצר אחד מתוק כזה או אחר ביום, אם לא יותר מאחד. קבוצה שניה – אלה שאוהבים מדי פעם להכניס משהו מתוק לפה אבל לגמרי יכולים להסתדר גם בלי. קבוצה שלישית – אלה שלא אוהבים מתוק. הקבוצה השלישית היא קבוצה יחסית נדירה. אז נכון, כולנו מבינים את המחיר של אוכל מתוק ומחפשים כל מיני פתרונות ודרכים שלא להגזים ולשמור על תפריט קלורי מאוזן. אז הנה כל הטיפים והרעיונות לפינוק דיאטטי שיגרמו לכם להכניס את המשהו המתוק הזה לפה מבלי לעלות במשקל.

 

פינוק דיאטטי קפוא על בסיס פירות

כדי להבין למה פירות נחשבים לבריאים יותר, הרי גם הם מכילים סוכר ולפעמים כמויות די גדולות שלו, חשוב להבין את ההבדל בין סוגי סוכרים שונים. קיימים שני סוגים עיקריים של סוכרים – חד סוכרים ודו סוכרים. החד סוכרים בנויים ממולקולת סוכר אחת בודדת כמו גלוקוז, פרוקטוז וגלקטוז. הדו סוכרים מורכבים משתי מולקולות סוכר אשר מחוברות אחת עם השניה כמו סוכרוז – גלוקוז יחד עם פרוקטוז, לקטוז – גלוקוז וגלקטוז וכדומה. בשונה מהסוכר הלבן הנמצא בלחמים, מאפים, קינוחים ומשקאות מתוקים – חד סוכר, סוכר שנמצא בפירות מורכב מדו סוכרים. העליה של רמות הסוכר בדם כתוצאה מסוכר שמקורו בפירות מתבצעת בהדרגה ולא בבת אחת כמו סוכר רגיל. לכן, פינוקים המבוססים על פירות קפואים כמו ארטיקים שמכינים בבית, גלידות תוצרת ביתית על בסיס יוגורט וגם מוג‘ו שמבוסס אך ורק על רכיבים טבעיים נחשבים לבריאים יותר בהשוואה למתוקים המבוססים על סוכר לבן.

 

פנקייקים על בסיס שיבולת שועל

אין כמעט ילד בעולם הזה שלא אוהב פנקייקים ואין כמעט מבוגר שלא חוטף אחד או שנים תוך כדי הכנה. אז מסתבר, שגם את אחד המזונות היותר אהובים בקרב הישראלים, אפשר להכין בצורה בריאה ועדיין לא לוותר על המתוק. הבלילה עשויה על בסיס שיבולת שועל, חלב, ביצים, מעט אבק אפיה ובמקום סוכר לבן אפשר להכניס פירות כמו מחית תפוחים, בננה מעוכה ועוד. תבלו עם קינמון ותמצית וניל והנה לכם פנקייק מהחלומות.

 

אסאי בקערה

גם זו מנה ששייכת למשפחת הקפואים ויש לנו חדשות טובות – היא גם טעימה ומתוקה, וגם בריאה. לפרי האסאי קשת רחבה של יתרונות וסגולות, האסאי מכיל כמות נוגדי חמצון גבוהה ולכן שווה לשלב את המנה הזו בתפריט שלכם על בסיס קבוע. כל מה שאתם צריכים זה חצי חבילה של אסאי קפוא (נמכר בחנויות המוכרות פירות קפואים או בחנויות טבע), חצי כוס משקה שיבולת שועל או שקדים או סויה, פירות חתוכים לפי הטעם ומעט צ‘יה. יש לשים את כל המרכיבים פרט לפירות החתוכים בבלנדר (מומלץ להוציא את האסאי 10 דק לפני הזמן מהפריזר) ולשים בקערה. לאחר מכן יש להוסיף את הפירות החתוכים מעל ואם רוצים אפשר להוסיף גם אגוזים ושקדים לפי הטעם.

 

דייסת קוואקר מזינה

שהחורף מגיע אין כמו דייסה מזינה שמכילה מגוון של רכיבים איכותיים, ויטמינים, מינרלים וחלבון. כל מה שאתם צריכים זה להכין את הדייסה עם נוזל שאתם אוהבים כמו חלב, חלב שקדים, משקה סויה בשילוב מים. ניתן גם לשלב מעט קרם קוקוס למי שאוהב את הטעם. מבשלים את הקוואקר ביחד עם הנוזל עד לרתיחה מלאה, מנמיכים את האש ומתבלים עם קינמון, תמצית וניל. מוסיפים את הפירות שאוהבים והנה לכם מנה מעולה ומשביעה.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך