פסיכולוגיה
של התמודדות

האם יש טעם לפתוח חנות פיזית ב-2022?

ענת צוות האתר
ענת צוות האתר

ענת, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

כמו בכל מקום בעולם, גם כאן בישראל עסקים מתחומים שונים נפתחים ונסגרים חדשות לבקרים. מגפת הקורונה שפרצה לפני שנתיים הביאה איתה מהפכה של ממש בעולם הצרכנות ומי שהיה רגיל ללכת באופן פיזי ולבצע את הקניות שלו, הבין את הקלות והנגישות שיש בקניות באינטרנט. אנחנו ממש בתחילת שנת 2022 ויזמים רבים שואלים את עצמם האם יש טעם לפתוח חנות פיזית ב-2022? אז לשאלה זו אין תשובה חד משמעית והיא מורכבת מכמה היבטים.

 

הבינו את ההבדלים בין חנות פיזית לחנות אונליין

כדי שתוכלו לקחת החלטה שקולה, הגיונית וחכמה, להחליט האם לפתוח חנות פיזית, אינטרנטית או שבכלל לא להיכנס כרגע לעולם הצרכנות והקמעונאות, חשוב להבדיל בין השתיים. זה חשוב מבחינה פיננסית בעיקר. למשל, שבוחרים להקים חנות פיזית, הבשורה לרוב רצה מפה לאוזן, לעומת זאת הקמת חנות אינטרנטית דורשת תהליכים כמו בחירת חברה מקצועית שתקים עבורנו את החנות על פי כל הקריטריונים החשובים, השקעה בתהליכים כמו קידום חנות באינטרנט, שיווק החנות, פרסומה בפלטפורמות המתאימות, רימרקטינג ועוד.

 

מיקום מיקום ועוד פעם מיקום

אחד השיקולים הכי חשובים בהיבט של פתיחת חנות פיזית, זאת בשונה מחנות אינטרנטית הוא המיקום. ברגע שהלוקיישן של החנות מנצח, יש בו תנועה גדולה של אנשים, יש קשר ישיר בין המוצרים שאתם מוכרים בחנות לבין קהלי היעד שמגיעים לאזור, אז מן הסתם, הסיכוי שהחנות תצליח ותפרנס אתכם בכבוד, גבוה. לעומת זאת, במידה והמיקום של החנות לא מזמין תנועה ערה של אנשים ומה שאתם רוצים למכור לא תואם את מי שמגיע לאזור, הסיכוי שהיא תצליח קלוש עד אפסי.

 

ובכל זאת לחנות אינטרנטית מגוון של יתרונות על פני חנות פיזית

  1. אין הגבלה למיקום כזו או אחר – שאתם פותחים חנות בגדים בתל אביב, החנות מיועדת לרוב למי שגר או מגיע לאזור. לעומת זאת, שאתם מקימים חנות למכירת בגדים באינטרנט, כולם יכולים לקנות בה ולקבל את המוצרים שאתם מוכרים תוך כמה ימי עסקים בודדים ולפעמים אפילו באותו יום. זה משהו שקשה מאוד להתחרות איתו.
  2. הצרכנים לא צריכים לצאת מהבית – כידוע, תקופות בשנה וימים מסוימים משפיעים על אחוזי מכירות. למשל, בימים סוערים של גשם ורוח, אנשים לא נוטים לצאת מהבית ואז יש ירידה חדה מאוד בהכנסות של חנויות פיזיות. לעומת זאת, רשת האינטרנט איננה מושפעה בשום צורה ממזג אוויר, תקופות משבר כמו שפעת או קורונה והעסקים ממשיכים כרגיל.
  3. משכורות – ברגע שאתם פותחים חנות פיזית אתם צריכים לשלם משכורות לכל מיני בעלי תפקידים. תצטרכו מוכרים בחנות שלכם, הרי לא תוכלו להיות נוכחים בה לאורך כל שעות היום, אולי גם תצטרכו מחסנאי ועובדים נוספים. לעומת זאת, חנות אינטרנטית לא מחייבת מכם העסקת עובדים ואתם רק צריכים לתת מענה בהיבט של שירות לקוחות. היום, מענה לשאלות והזמנות קיימות יכול להתבצע בוואצ‘אפ, מה ששוב חוסך לכם בהוצאות.
  4. מגוון – שאתם בוחרים להקים חנות אינטרנטית, המגוון של המוצרים או הפריטים שאתם יכולים להציע הוא הרבה יותר גדול ויש לכם פחות מגבלה של מקום, זאת בהשוואה לחנות רגילה. בנוסף, יותר קל לנהל חנות אינטרנטית והכל נעשה אונליין בצורה יעילה, מהירה ויסודית.

 

ועוד כמה טיפים שאתם חייבים להכיר

בין אם אתם חושבים על הקמת חנות פיזית ובין אם חנות אינטרנטית, אתם חייבים לאפיין את החנות שלכם ואת המוצרים הנמכרים בה, לבנות מותג סביב החנות ולהכיר היטב את קהלי היעד שלכם.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך

תפריט נגישות